štvrtok 5. marca 2015

nastrúhané voskovky

Nápad nastrúhať voskovky nie je z mojej hlavy. Videla som ho asi pred rokom na niektorej zo stránok venovanej tvoreniu, žiaľ už si nepamätám kde presne...Na tvorenie budete potrebovať: kartón, alobal, farby (akrylové), voskovky, strúhadlo a trúbu :) 
Začali sme s tým, že sme kartón obalili do alobalu a na alobal nakreslili ľubovoľný námet - ja kvety, Veronika more s rybkami. Samotné maľovanie na alobal je veľmi zábavné - ide to ľahko a farby sú žiarivejšie ako na papieri. Potom prišiel rad na strúhanie voskoviek - každú farbu sme dali na iný papier. Veronika (5) to zvládla aj sama, ale pri menších deťoch by som bola opatrná :) Nastrúhané voskovky sme poukladali na pomaľovaný alobal (farby by mali byť už zaschnuté) a dali na chvíľočku do rozohriatej trúby (ja som ju nastavila na 200 stupňov). Akonáhle sa vosk začne topiť (trvá to fakt len pár sekúnd), treba ho vytiahnuť. Roztopené a zliate farby vytvoria zaujímavý efekt. Ešte malá poznámka čo sa týka množstva nastrúhaných voskoviek - menej je niekedy viac :) Z našich rybiek v mori síce veľa nezostalo, ale aspoň nám vznikli pekné farby :) A nebojte sa - strúhadlo ide ľahko umyť pod horúcou vodou...aj keď musím priznať, že táto aktivita si následne vyžaduje viac upratovania ako ostatné - hlavne, keď voskovky strúhajú deti....:D







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára