pondelok 2. marca 2015

Starý dobrý tuš

Už dávnejšie som si v papiernictve kúpila tuš s tým, že ukážem Veronike, ako sme kedysi ako deti tvorili my :) Ale až po rozhovore s kamarátkou, ktorá práve zháňala niečo na vyrývanie pre deti, som sa k tomu odhodlala...Postup je jednoduchý a myslím, že naša generácia si tútu techniku určite pamätá: stačí len vyfarbiť papier voskovkami (čím farebnejšie, tým lepšie), pretrieť tušom a po zaschnutí vyrývať obrázky niečím ostrým (špáradlo, vidlička, tupá ihla...). Veroniku to bavilo, aj keď musím priznať, že z výsledku bola trošku sklamaná - vyrývanie jej nešlo tak ľahko a farby neboli také výrazné ako si predstavovala - teda v porovnaní s kupovanými fotorámčekmi, ktoré si vyrábala už predtým (http://www.modrykonik.sk/shops/hracky/zxtd/scratch-art-obrazkove-ramy/).

A kým nám tuš na voskovkách uschol, vytvárali sme si abstraktné obrázky fúkaním tušu na papieri. Je to dobré na precvičenie pľúc a zároveň podnecuje fantáziu, keď sme hádali, čo nám to vlastne vzniklo. Veronika sa rozhodla, že si obrázky ešte vyzdobí - použila akrylové farby, trblietavé fixky a nakoniec i lak na nechty - čím som ja nebola veľmi nadšená (kvôli zápachu), ale nakoniec to pri otvorenom okne zvládla a výsledok je podľa mňa skvelý :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára