štvrtok 19. februára 2015

Kvety z mini CDčka

Už dávnejšie som popri nakupovaní v Elektre objavila také tie mini CDčka, ktoré sa mi hneď zapáčili. Zobrala som ich a odložila do krabice na neskôr, kým ma kopne múza, čo s nimi :) A keďže sa nám začína zjarnievať a ja som sa už preladila  na jarný mód,  napadlo mi vyrobiť z nich kvety na zapichnutie do kvetináčov. Na ich výrobu budete potrebovať: mini CD/DVD-R (jedno za 1€), farby na sklo, gombíky, rôzne stužky, špajdle - na stonky, lepiacu pištoľ a trblietavé fixky na dozdobenie.


Najskôr treba vymaľovať CDčka farbami na sklo - toto je práca pre deti. Veronika rozhodla o farebných kombináciách - vybrala si vždy príbuzné farby a postupne maľovala sústredené kružnice okolo celého CDčka. Pomocou špáradla sa dajú vytvoriť všelijaké zaujímavé tvary, ale nám pomohla aj náhoda - zlatá farba, ktorú som kupovala zvlášť, je tekutejšia ako zvyšné farby a Veronike sa podarilo pri prenášaní CDčka ju trochu vyliať. Farby sa tak zliali jedna do druhej a stratil sa výzor kružníc, ale vznikla celkom pekná textúra.
Farby treba nechať 24 hodín schnúť a potom prichádza na rad zdobenie. Aby sme zakryli dieru v strede, prilepili sme na ňu gombík a potom sme lepením na opačnú stranu zo stužiek vytvorili ´lupene´ kvetov. Samotné lepenie je už ale práca pre dospelého - ja som použila lepiacu pištoľ. Spôsob vytvárania lupienkov je už na vás a vašej fantázii. Nemusia byť použité len stužky, ale napr. aj farebný papier, vrchnáky z fliaš, korálky, či nakrájaná korková zátka.....
Takto to vyzerá zozadu (podľa Veronky krajšie ako spredu:))
Stonky sme vytvorili zlepením a nafarbením 3 špajdlí a listy vystrihnutím zo zelenej plastovej fľaše. Listy sme následne upravili nad plameňom sviečky - okraje sa zaoblili a trošku zvlnili.

A tu už hotové kvety čakajú na zapichnutie do kvetináča:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára